- Views 2227
- Likes
In een briefing is het van belang dat je wensen duidelijk zijn, zodat ik ook datgene zal schrijven wat je verwacht. Dus om wat voor soort tekst gaat het, voor wie is die bedoeld, voor welk doeleinde? Handig is het om daarbij voor jezelf even de volgende checklist door te lopen:
- Wat wil je geschreven hebben?
Een brochure, een verkoopbrief, een advertentie, webteksten of iets anders? Een commerciële tekst heeft natuurlijk een andere stijl, een andere tone-of-voice dan een persoonlijke boodschap, zoals een brief, een verhaal of een uitnodiging. - Welke informatie moet er in elk geval in:
Zet voor jezelf even op een rijtje wat er precies in moet staan, de feitelijke informatie, belangrijke details en misschien een oproep tot actie? Zijn er wellicht andere bronnen die de informatie verder kunnen inkleuren, zoals je eigen website of die van anderen? - Deadline
Wanneer dient de tekst uiterlijk in je bezit te zijn? Ga daarbij liefst van een redelijke termijn uit, die mogelijkheden biedt voor overleg en correctie.
Neem gewoon even contact op
In een telefonisch gesprek en/of per mail geef ik je graag meer informatie. Uiteraard geheel vrijblijvend. Ik kijk uit naar je telefoontje.
Mijn mobiele nummer: 06 4580 3546 of mail naar: [email protected]